narmafzarA

علم و فناوری

narmafzarA

علم و فناوری

علم و فناوری

  • ۰
  • ۰

۱-اپلیکیشن Google Translate

Google Translate احتمالاً یکی از مشهورترین و پرکاربردترین سرویس های ترجمه در وب است. برنامه iOS آن دارای ترجمه برای کلمات تایپ شده و ترجمه گفتار به متن در یک مکالمه است. Google Translateیک لیست بزرگ از زبان ها را برای ترجمه از/ به ارائه میدهد و همچنین میتواند به طور خودکار زبان ورودی را برای ترجمه ی سریع تر، تشخیص دهد.

گوگل ترجمه ها را یک قدم جلوتر میبرد و به شما امکان می دهد “بر روی صفحه” بنویسید و دست نوشته ها را به متن تبدیل کرده و ترجمه کنید. این ویژگی می تواند برای زبانهایی که نیاز به کاراکترهای خاص دارند یا دقیق تر و صریح تر هستند (مانند چینی) مفید باشد.

یکی از بهترین و مفیدترین ویژگی های برنامه Google Translate دوربین ترجمه است. دوربین را در Google Translate باز کنید.و متن مورد نظر را جلوی آن بگیرید، برنامه آن متن را فوری به زبان دلخواه شما ترجمه خواهد کرد. این ویژگی می تواند برای خواندن علائم ، منو ها یا سایر موارد چاپ شده به زبان خارجی فوق العاده مفید باشد.

Google Translate برای افراد در همه ی نقاط ، ترجمه را انجام میدهد. و برنامه iOS آنها دلیل این امر است.بسیار قدرتمند هستند ، استفاده از آنها آسان است و ترجمه مبتنی بر دوربین آنها بی همتا است.

۲- مترجم شرکت ماکروسافت Microsoft Translator

برنامه ی مترجم مایکروسافت بهترین ترکیب از ویژگی های برنامه های مترجم دیگر در اپ استور را ارائه میدهد.این برنامه فوق العاده ساده برای استفاده است و ترجمه ی صوت به متن و متن تایپ شده را ارائه میدهد. همچنین یک برنامه Apple Watch ، ترجمه ی دوربین (camera translation) و یک مترجم مکالمه عالی را در خود جای داده است.

برنامه ی اپل واچ دسترسی سریع به ترجمه های پین شده و امکان دسترسی آسان به عباراتی که بیشتر مورد نیاز شما هستند را فراهم می کند. همچنین ترجمه‌های سریع صدا به متن را ارائه می‌دهد (گرچه پخش صوتی در زمان نوشتن گاهی خراب میشود).

حتما بخوانید: ۱۲ روش ساده برای افزایش کارایی باتری گوشی های آیفون (کاملا موثر)

ترجمه ی دوربین، سریع و قابل اعتماد است. یکی از اشکالات ترجمه های مبتنی بر تصویر / دوربین این است که فوری پردازش نمی شوند ،بلکه نیاز به گرفتن عکس دارند و سپس ترجمه میشوند. یک ترجمه ی تصویر فوری نیست، اما خواندن آن در پایان آسانتر است.

حالت مکالمه در Microsoft Translator به طور هوشمندانه طراحی شده است.به جای جابه جا کردن گوشی بین دو نفر که با زبان های مختلف مکالمه میکنند، مایکروسافت صفحه را به دو قسمت تقسیم کرده است. هر شخص دکمه ای برای ضبط زبان خود دارد و شخص مقابل ترجمه ی آن را می بیند. این ترجمه برای تعامل طبیعی تر در شرایطی که دو فرد با دو زبان مختلف در حال مکالمه هستند ،بسیار عالی است.

ادامه مطلب....

  • ۹۹/۰۳/۱۲
  • رها کریمی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی