narmafzarA

علم و فناوری

narmafzarA

علم و فناوری

علم و فناوری

۴ مطلب در فروردين ۱۳۹۹ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

۰/۷ = Point seven OR Zero point seven

۰/۹ = Point six OR Zero point six

۳/۹ =  three point nine

۱۲/۳۱ = Twelve point nine three OR Twelve point thirty-One

۵۲/۳۶۴ = Fifty-two point three six four

حتماً ببینید: ۵ فیلم رایگان از نحوه تلفظ و نوشتن اعداد انگلیسی که باید بلد باشید

در سایر مواردی که در آن،قبل از اعشار،عدد صفر وجود ندارد،در هر دو نوع انگلیسی، به طور یکسان خوانده می شوند:

۲/۹۵ = two point nine five (دو ممیز نود و پنج صدم)

۹۵/۱ = ninety-five point one (نود و نه ممیز سه دهم)

۳۳/۷۵ = thirty-three point seven five (سیزده ممیز هفتاد و پنج صدم)

۳/۳۷۵ = three point three seven five (سه ممیز سیصد و هفتاد و پنج هزارم)

۳/۱۴۱۶ = three point one four one six (سه ممیز هزار و چهارصدو شانزده ده هزارم)

ادامه مطلب...

  • رها کریمی
  • ۰
  • ۰

آموزش جملات شرطی

شرط انگلیسی
ساختارهایی در زبان انگلیسی وجود دارد که شرطی (conditional) نامیده می شوند و برای صحبت در مورد موقعیت های ممکن یا خیالی به کار می روند. یک “شرط ” یک “وضعیت یا چگونگی ” است.

به عنوان مثال:

If a certain condition is true, then a particular result happens.

(اگر شرط خاص درست باشد، نتیجه خاص اتفاق می افتد.)

حتما بخش آموزشهای گرامر زبان انگلیسی ما را مشاهده کنید!

چهار شرط اساسی در زبان انگلیسی وجود دارد:

شرطی نوع صفر
شرطی نوع اول
شرطی نوع دوم
شرطی نوع سوم

در شرطی نوع اول، جمله شرط یکی از دو اقدام آتی است که باید قبل از جمله دوم (نتیجه) به وقوع بپیوندد. دانشجویی که می خواهد به دانشگاه برود، اما هنوز نتیجه امتحان خود را دریافت نکرده است و تا زمانی که نتیجه را دریافت نکند، نمی تواند به دانشگاه برود. در مورد یک دانشجوی خوب که انتظار می رود نمرات خوب کسب کند، احتمالا امکان دستیابی به تحصیل در دانشگاه وجود دار

ادامه مطلب...

  • رها کریمی
  • ۰
  • ۰

آزمون GRE جنرال

آزمون زبان انگلیسی GRE به دو نوع Subject و General تقسیم می‌شود:

آزمون GRE Subject – این آزمون شامل دروس تخصصی رشته های خاص مانند زیست شناسی، شیمی، ادبیات انگلیسی، ریاضی، فیزیک و روان شناسی بوده و به داوطلبان کمک می‌کند تا بیش از پیش خود را نسبت به دیگران متمایز کنند. اگر قصد ادامه تحصیل در یکی از این رشته ها را دارید، باید وب سایت دانشگاه موردنظر را بررسی کنید تا از لزوم شرکت در این آزمون با خبر شوید. در حال حاضر این آزمون تنها سه بار در سال توسط سازمان سنجش به صورت کاغذی (Paper-based) برگزار می شود و مدت زمان پاسخگویی به آن مجموعاً ۱۷۰ دقیقه است.
آزمون GRE General – همان آزمون اصلی که به عنوان GRE شناخته می شود. این آزمون هر هفته در مراکز و شهرهای مختلف ایران به صورت منظم و اینترنتی برگزار می شود. از این لحاظ شرکت کنندگان در انتخاب زمان و مکان مناسب صاحب اختیار بوده و فرصت آماده سازی خوبی قبل از برگزاری آزمون خواهند داشت.

اگر بتوانید میانگین نمره GRE متقاضیان پذیرفته شده را پیدا کنید، می توانید تعیین کنید که کدام نمره GRE شما را به یک متقاضی رقابتی تبدیل خواهد کرد. نمرات بخش استدلال کمی و کلامی هر کدام از ۱۳۰ تا ۱۷۰ است. میانگین نمره برای استدلال کلامی ۱۵۱ و برای استدلال کمی ۱۵۳ است. نمره کسب شده در بخش نوشتار تحلیلی بین ۰ تا ۶ بوده که ۰٫۵ امتیاز افزایش می یابد و میانگین نمره این بخش ۴٫۰ است.

ادامه مطلب...

  • رها کریمی
  • ۰
  • ۰

GRE برگرفته از عبارت Graduate Record Examination می باشد و هدف از برگزاری این آزمون، ارزیابی مهارت های تحصیلی فارغ التحصیلان مقطع کارشناسی و بمنظور ورود به مقاطع تحصیلی بالاتر از کارشناسی مورد نیاز می باشد. این آزمون، ۳ موضوع مهارت محاسبات ریاضی، درک مطلب و هم چنین مقاله نویسی را می سنجد که در ادامه توضیح مختصری در مورد این سه مهارت داریم.

Verbal Reasoning (استدلال کلامی): این بخش شامل پرسش‌های مرتبط با واژگان و درک مطلب است. در واقع در این بخش توانایی شما در تجزیه و تحلیل مطالب نوشتاری و ترکیب حاصل از آن و همچنین روابط بین اجزای جمله و تشخیص روابط میان کلمات در یک متن تخصصی ارزیابی می‌گردد. تعداد ۲۰ سوال در این بخش وجود دارد و مدت زمان پاسخگویی به آن ۳۰ دقیقه می‌باشد. از ۱۳۰ تا ۱۷۰ نمره نیز می‌توان در این بخش به دست آورد. جهت اطلاعات بیشتر می‌توانید به صفحه مربوطه در سایت ETS مراجعه کنید.
Quantitative Reasoning (استدلال کمی): این بخش شامل پرسش‌های ریاضی و مهارت‌های محاسباتی اولیه در سطحی مانند دوره دبیرستان است. تعداد ۲۰ سوال در این بخش وجود دارد و مدت زمان پاسخگویی به آن ۳۵ دقیقه می‌باشد. از ۱۳۰ تا ۱۷۰ نمره نیز می‌توان در این بخش به دست آورد. جهت اطلاعات بیشتر می‌توانید به صفحه مربوطه در سایت ETS مراجعه کنید.
Analytical Writing (نوشتار تحلیلی): این بخش شامل دو بخش با عناوین Issue Task (نوشتن یک انشا درباره موضوعی که به داوطلب داده می‌‌شود) و Argument Task (نوشتن یک تحلیل به روش استنتاجی از متنی که به داوطلب داده می‌شود) می‌باشد. نمرات این بخش ما بین ۰ تا ۶ می‌باشد. جهت اطلاعات بیشتر می‌توانید به صفحه مربوطه در سایت ETS مراجعه کنید.

ادامه مطلب...

  • رها کریمی