narmafzarA

علم و فناوری

narmafzarA

علم و فناوری

علم و فناوری

  • ۰
  • ۰

 خشک کردن اولیه

اشتباهی که من کردم این بود که گوشی ام را بیش از حد تکان دادم. فکر می کردم با این کار می توانم آب را از داخل گوشی ام خالی کنم، اما تنها با این کار آب به بخش های دیگر تلفن نفوذ کرد.

 

علاوه بر این به جای اینکه گوشی تان را تکان دهید، هر آبی که بر روی سطح گوشی تان وجود دارد را پاک کنید. اگر توانستید گوشی تان را باز کنید و بخش های داخلی آن را به آرامی خشک کنید.

 

تکنیک های خشک کردن

۱-سشوار

کارهای متفاوتی است که می توانید در این مرحله انجام دهید. مشکل بزرگ دیگر این است که نمی دانید چطور می توانید از سشوار استفاده کنید. شما فقط می توانید از تنظیمات فن یا خنک کننده ی سشوار استفاده کنید. از تنظیمات گرمایشی آن استفاده نکنید.

۲- جاروبرقی

از جاروبرقی استفاده نکنید به این دلیل که به جای این که کمک کننده باشد باعث آسیب جدی تر می شود. اگر جاروبرقی مرتبط با کامپیوتر را دارید و ضامنی دارد که می تواند به خوبی به گوشیتان وصل شود، می توانید در حد یک حرکت این کار را انجام دهید.

 

در غیر این صورت، توصیه نمی کنم که از جاروبرقی های خانگی استفاده کنید از آنجایی که الکتریسته می تواند به مدارهای داخل دستگاه آسیب بزند.

 

۳- برنج خام

بهترین گزینه این است که گوشی تان را درون یک کیسه پلاستیکی قرار دهید و کیسه را از برنج یا کینوا پر کنید، در کیسه را محکم ببندید و گوشی تان را برای چند روز به همین حالت بگذارید.

 

نکته منفی این است که باید زمان زیادی صبر کنید، اما این انتظار ارزشش را دارد. این روش به خوبی کار می کند و بسیاری از افراد روی این روش قسم می خورند.

 

چیزی که لازم است در مورد برنج گفته شود این است که از برنجی استفاده کنید که درون کیسه بسته است. برنجی که در فضای آزاد بوده نمی تواند آب زیادی را جذب کند و تنها زمانتان را از دست می دهید.

 

۴- کیسه های رطوبت گیر

کیسه های رطوبت گیر چی هستند؟ دقیقا نمی دانم چی هستند اما خیلی جاها آن ها را دیده ایم. آن ها کیسه های کوچکی از سیلیکا هستند، که می توانید در کفش ها، لباس و حتی غذاها پیدا کنید.

می توانید این کیسه ها را با قیمت ارزانی از آمازون بخرید و می توانید گوشی خود را به همراه چند بسته از این کیسه ها درون یک کیسه بسته شده بگذارید. می توانید نوع دیگری از این بسته ها را مثل drierite بخرید و به روش مشابهی استفاده کنید. این روش نسبت به روش برنج سریعتر انجام می گیرد به این دلیل که این بسته ها به راحتی می توانند آب را به خودشان جذب کنند.

 

چیز مهمی که در این جا وجود دارد این است که درب کیسه را باید محکم ببندید. وقتی این کار را انجام دادید کیسه را برای مدت زمانی به همین حالت بگذارید. هر چه زمان بگذرد موبایلتان بیشتر خشک می شود. برای آب مدت زمان زیادی طول می کشد تا خشک شود، بنابراین برای ۲ تا ۳ روز به همین حالت بگذارید.

 

در نهایت، اگر گوشی تان را درون مایعی انداختید که آب نبود، مجبورید که ابتدا موبایلتان را بشویید. برای مثال، اگر در دریا افتاد یا درون نوشابه غوطه ور شد، باید باقی مانده مواد را پاک کنید.

 

در این روش می توانید از حمام الکل استفاده کنید، اما الکل ممکن است به صفحه نمایشتان آسیب بزند. این روش خوبی نیست اما حداقل با این روش موبایلتان روشن می شود.

ادامه مطلب...

  • ۹۹/۰۳/۲۹
  • رها کریمی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی