narmafzarA

علم و فناوری

narmafzarA

علم و فناوری

علم و فناوری

  • ۰
  • ۰

نوشتن رزومه ممکن است کار دلهره آوری باشد. اگر شما قصد نوشتن رزومه دارید ما میتوانیم در اینجا طبق آخرین تحقیقات انجام شده در این زمینه در موسسات کاری و دانشگاهی، شما را راهنمایی کنیم.

رزوم در حقیقت تاریخچه ی کاری شما یا خلاصه ای از مهارت هایتان نیست. به رزومه تان به این صورت نگاه کنید: این یک آگهی یا تبلیغ است و شما محصول آن هستید. هدف شما این است که مسئول استخدام را متقاعد کنید که چیزی که شما میفروشید را بخرد؛ که باعث میشود شما به یک مصاحبه دست پیدا کنید. برای دستیابی به این هدف باید آن را به عنوان ابزار بازاریابی نگاه کنید. بدون این شما هیچ قدرتی ندارید.

به این فکر کنید که هر کسی تبلیغ خودش را دارد، چرا کسی باید محصول شما را بخرد؟ مسئول استخدام وظیفه ی سختی دارد که از بین تبلیغات، بهترین و مناسب ترین آن را برای شرکتش انتخاب کند. مطالعات نشان میدهد از هر 10 رزومه، 8 تای آن با یک نگاه سریع 10 ثانیه ای دور انداخته میشود. پس این خیلی مهم است که بتوانید مهارت های منطبق بر کارمورد نظرتان را به خوبی به تصویر بکشید

1-به ترتیب زمانی-Chronological

رزومه زمانی این متداول ترین روش رزومه است و احتمالا شما هم از این استفاده کرده اید. این روش برای نمایش مشخص و واضح تاریخچه ی شغلی یا تحصیلی شما عالی است و یک انتخاب درست برای هر سطحی از تجربه است.

در موارد زیر از روش Chronological استفاده میکنیم:

برای نشان دادن ارتقاء شغلی در طول زمان

برای بدست آوردن شغل مشابه در رزو مه تان

برای دانشجویانی که سابقه کاری خوبی نیز دارند بسیار مفید هستند

و برای مواقع زیر استفاده نمیشود:

شما در طول استخدامتان وقفه های زیادی داشته باشید

دائما شغل هایتان را تغییر داده اید

شروع کار دوم یا تغییر زمینه ی کاری

ادامه مطلب...

  • ۹۹/۰۲/۱۶
  • رها کریمی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی